maandag 15 februari 2016

Betaalde liefde

Het lijkt verdorie wel lente. Zelfs Rita Verdonk gaat op de koffie bij een asielzoeker en predikt samen met weggepeste oud-minister Ella Vogelaar voor een herwaardering van de inburgering. En Rogier van Boxtel denkt dat alles goed komt als nieuwkomers maar genoeg onder de mensen komen.

Het is ook voorjaar in de liefde. Het is weliswaar koud, maar ook zonnig. Op de afsluitdijk stripte vandaag een dame voor een stel verbouwereerde Italiaanse toeristen. Eindelijk weer echte mensen in plaats van liefderobots. De Italianen applaudisseerden in hun dikke winterjassen. En zo kwam een bus vol vrolijke sekswerkers op prime-time onze huiskamers binnen.

Dat werd tijd. Om de boel eens van een andere kant te bekijken. Een gevluchte Bosniër die via werk bij een kippenboer nu kunstwerken voor vijftienduizend euro aan de man brengt (Tegen Rita: "Er zitten wel zevenhonderd uur in!") en hoeren die de-dag-van-de-betaalde-liefde vieren. Werk waar maar weinigen vrijwillig toe in staat zijn maar dat wereldwijd in een enorme behoefte voorziet. Voor hen die nooit enige vorm van seksuele aanraking kenden. Maar vast ook voor mannen die klem zitten in een uitzichtloze relatie. Of, om met de woorden van ex-prostituee Xaviera Hollander te spreken: 'Ik had klanten die binnenkwamen met "My wife is so cold." Die kropen boven op me en waren in twee tellen klaar. Hoe durf je! Dus ik zei: of ik leer je de lessen, of je hoeft niet meer terug te komen'. Meestal zag ik ze terug. Dan had ik ze in een maand veel bijgebracht over orale seks en voorspel en dan was het: "Nou gaat het goed met mijn vrouw, ik hoef eigenlijk niet meer te komen." Ha ha, had ik mijn eigen glazen ingegooid". *

Weet je wat Xaviera ook zei: 'Ik zocht vooral meisjes met humor, die wat tekst hadden, en bijvoorbeeld twee talen spraken.'

Ik wil maar zeggen. Het komt vast wel goed met die inburgering. Lang leve de lente!






 *De rest van het interview staat in Trouw


De foto's maakte ik op de Amsterdamse Wallen. Bij 'Ons-lieve-heer-op-Solder'. Eerst kon ik het niet vinden en er was niet één inheemse hoerenloper om het aan te vragen. Toen een agent het uitlegde, vroeg hij of ik wist waar 'Moscou' was. Want daar moest je rechts. Volgende keer klop ik wel op een rood raam om de weg naar deze prachtige schuilkerk te vragen.

2 opmerkingen:

  1. Dit is alweer een deftig stukje hoor. Straks als ik even vijf extra minuten heb pak ik de links ook eens aan om het geheel te snappen. Voor nu kwam ik er al even klaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondertiteling voor Vlaamse lezers als bentenge: Op tv was er een special met oud-ministers van integratie. Waaronder de linkse Vogelaar die eens huilde voor een camera en toen exit was (of zoiets). En rechtse Verdonk. Hoewel ze (nu) naast Wilders (helaas de enige NL politicus die de Vlaamse krant haalt) het toonbeeld van menslievendheid is.

    Het was ook de dag-van-de-betaalde-liefde. Nu zullen jullie zuiderburen vast denken dat prostitutie hier doodnormaal is. Maar hoeren en liefde vinden velen nog steeds geen passende combi. Vandaar de dag. Prostituees kunnen (ook getrouwde mannen) wel wat bijbrengen als het om fantasie tussen de lakens gaat. Xaviera is een ouwehoer in letterlijke zin. En ze promoot haar boek. Dat dezelfde titel draagt als dat van jullie Goedele Liekens.

    Maar als je al eens op 'de Wallen' (rosse buurt A'dam) komt, ga dan vooral naar de Oudezijdvoorburgwal 38 (op de NIEUWEzijds voorburgwal, of -achterburgwal? ... ik verdwaal in die stad zit op 38 een hoer achter het raam). Daar zit een zogenaamde 'Schuilkerk'. Waar je als rechtgeaarde katholieke Vlaming zowaar uw geloof kunt belijden. 't Is maar dat je het weet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier komt lezen! Nog leuker als je laat horen wat je er van vindt.