maandag 30 juni 2014

Ze was gewoon zo groot


Met een hint naar het fenomeen 'geboorte' in mijn vorig logje zou de beste lezer kunnen denken dat hier nu een sappig geboorteverhaal volgt. Niets is minder waar. Het gaat hier om stoere mannen met laskappen, niet over persweeën en kraamtranen. Over staal en spuiters, niet over postnatale tranen. Maar met een beetje fantasie is er toch enige gelijkenis.


Ook deze boreling was nog kaal en hulpeloos. Vanmorgen was ik één van de toevallige voorbijgangers die haar mocht bewonderen toen ze in de sluis werd getrokken en geduwd. Indrukwekkend schouwspel. Naar haar gewicht durf ik niet eens te gissen. Maar allemachtig wat was ze groot. In de sluis paste het wel, maar op de foto kreeg ik haar maar moeilijk helemaal in beeld.



Ze werd geboren op 7 juni 2014 in Groningen geboren en S.S.Maria Theresa gedoopt.
Degenen die jou maakten mogen best trots op je zijn.
Behouden vaart!











2 opmerkingen:

  1. Haha, en ik bij het bovenste plaatje maar denken dat het om een beeld ging... Die vergissing was dus ook gewoon zo groot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Best vreemd om niet meer op mijn eigen blog te kunnen reageren. Derde poging:
    @ Ariadnesdraad: bedoelde je die oranje mannetjes of dat lezende meisje. Want dat meisje is namelijk wel een beeldje. In Sevilla. Maar wel een kleintje.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier komt lezen! Nog leuker als je laat horen wat je er van vindt.